Randevu Formu

Schüssler Tuzları ve Yüz Analizi

Schüssler Tuzları
Dr. Wilhelm Heinrich Schüssler (1821-1898), hastalıkların mineral dengelerinin bozulması ile ortaya çıktığı, bu minerallerin kullanımının yanı sıra, vücutta hastalığa sebep olan diğer çevresel etkenlerin de düzeltilmesi, davranış ve düşüncelerde de değişimlerle bireylerin sağlığına kavuşacağını savunur.

Danışanda Mineral Eksikliklerinin Tespiti
Teşhisler, yüz analizi veya laboratuvarda kan ve hücre içi mineral ölçümleri ile yapılabilir.

Kanda bakılan mineral düzeylerinde eksiklik varsa zaten dokulardaki depolar boşalmaya başlamıştır ve bu durumda vücuttaki mineralin rol oynadığı görevlerin tamamlanmamasına bağlı olarak belirtiler de oluşmuştur. Kan eksiklik halinde depolardan minerali çekerek işlevlerin görülmesi için gerekli bölgelere taşıyacaktır. Örneğin: gebelikteki kalsiyum eksikliğinde annenin dişlerinden kalsiyum çekilmesi gibi... Bu noktada bizim hedefimiz daha çok fiziksel belirtiler ortaya çıkmadan önce vücudu destekleyebilmektir.

Yüz Analizi
Yüz analizinin yapılabilmesinin en önemli koşulu gün ışığının altında gerçekleştirilmesidir. Randevular alınırken bu duruma dikkat edilmeli ve aydınlık saatler seçilmelidir. Bir diğer önemli koşul ise cildin tamamen doğal koşullarda olmasıdır. Makyaj, krem, güneş koruyucu vb. olmadan en ideali sabah yüz yıkandıktan sonra incelemelerin yapılmasıdır.

Danışan geldiğinde yetkili doktorumuz yüzün yapısal değişimleri, renk farklılıkları, kırışıklık biçimleri, çukurluklar gibi belirtileri inceler. Bu belirtilere göre seçilen mineraller tedavide kullanılırlar.

Schüssler Minerallerinin Genel Özellikleri
Normalde insan vücudu, sağlıklı-dengeli beslenme koşullarında ihtiyacı olan tüm temel mineralleri alabilmektedir. Ancak dengesiz beslenme, toprakların mineral yönünden fakirleşmesi, çevre kirliliği, toksik yükler, sanayileşmenin getirdiği yaşam değişimi, stres faktörlerinin artışı, hastalıklar, kimyasal yüklenmeler nedeniyle tüm insanlarda mineral maddeler ciddi oranda azalmıştır. Schüssler terapileri eksik olanı yerine koyma tedavisidir. Homeopatik yöntemlerle yapılmasının nedeni hücre zarlarından geçebilecek kadar küçük moleküllü olmalarıdır.

Schüssler Tuzları ve Yüz Analizi, kliniğimizde Doktorumuz Duygu Şen tarafından gerçekleştirilmektedir.